fotograf nunta Suceava

fotograf nunta Suceava

Fotografiez evenimente in orice localitate din Romania, servicii profesionale de eveniment ( nunta, botez, aniversari, petreceri private, sesiuni foto, sedinta foto trash the dress, fotografie de studio si de produs.

Cristi Timofte – fotograf profesionist de nunta

cristi timofte, fotograf, cristitimofte, nunta, nunti, iasi, fotograf profesionist de nunta Iasi

fotograf nunta iasi Adriana si Iulian-1-8b fotografii nunta 2013-1200px-1349 fotografii nunta 2013-1200px-1346 fotograf nunta iasi fotograf nunta iasi fotograf nunta iasi fotografii nunta 2013-1200px-1260 fotografii nunta 2013-1200px-1290 fotografii nunta 2013-1200px-1288 fotografii nunta 2013-1200px-1287 fotograf Cristi Timofte fotografii nunta 2013-1200px-1283 Roxana si Eduard - 16.08.2013-5 copy Roxana si Eduard - 16.08.2013-4 copy Roxana si Eduard - 16.08.2013-1-42 copy Roxana si Eduard - 16.08.2013-1-28 copy Iolanda si Andrei - 24.08.2013-367 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-365 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-338 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-348 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-346 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-330 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-212 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-210 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-205 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-80 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-76 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-66 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-48 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-46 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-34 Iolanda si Andrei - 24.08.2013-21 Roxana si Eduard - 16.08.2013-229 Roxana si Eduard - 16.08.2013-206 Roxana si Eduard - 16.08.2013-197 Roxana si Eduard - 16.08.2013-191 Roxana si Eduard - 16.08.2013-145 fotografii nunta 2013-1200px-1236 fotografii nunta 2013-1200px-1234 fotografii nunta 2013-1200px-1230 fotografii nunta 2013-1200px-1267 fotografii nunta 2013-1200px-1266 Elena & Andrei - 18.08.2013-1021 Fotograf Professionist, foto nunta iasi, foto, nunta , iasi Denis Tiberiu - botez 29.06.2013-200 Denis Tiberiu - botez 29.06.2013-176 Denis Tiberiu - botez 29.06.2013-146 Andrei si Laura-logo Andrei si Laura - foto nunta-224 Andrei si Laura - foto nunta-222 Andrei si Laura - foto nunta-159 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-159 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-149 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-148 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-146 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-134 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-126 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-14 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-16 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-24 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-10 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-4 George si Andra ~ fotografii de nunta Falticeni - 05.10.2013-3 Andreea si Adi - 12.10.2013-138

vezi portofoliu foto – Cristi Timofte

Termenul de fotografie vine din grecescul “photos” – lumina si “graphein” – a desena.
Tehnica fotografica cuprinde modalitati variate de producere a unor imagini permanente pe suprafete sensibile prin actiunea fotochimica a luminii sau a unei alte forme de radiatie sau prin tehnici mult mai recente de captare a imaginilor prin mijloace electronice.
In societatea de azi fotografia joaca un rol foarte important ca mediu informational, ca o unealta in slujba stiintei si industriei, ca o forma de arta sau ca un hobby foarte raspandit. Este esentiala in afaceri si industrie, fiind folosita in publicitate, documentare, fotojurnalism si in multe alte domenii.
Cercetarile stiintifice, de la cercetarile in spatiu la cele subatomice se bazeaza pe fotografie. Istoria dezvoltarii fotografiei arata ca in secolul 19 fotografia era domeniul catorva profesionisti deoarece necesita aparate mari si placi fotografice de sticla, dar in primele decenii ale secolului 20, odata cu introducerea rolfilmului si a aparatului portabil, a captat atentia publicului larg.
In ziua de azi industria ofera fotografilor amatori si profesionisti o mare varietate de aparate si accesorii.
Lumina este esentiala in fotografie. Aproape toate formele de fotografie se bazeaza pe proprietatile unor cristale de argint, compusi chimici ai argintului si a unor halogeni (bromina, clorina sau iodina), sensibile la lumina. Aceste cristale se gasesc sub forma de emulsie (o pelicula fina gelatinoasa) care se afla in filmul fotografic.
Fotografia se bazeaza asadar pe principii fizice si chimice. Sensibilitatea la lumina a compusilor argintului este principalul principiu chimic utilizat. Principiile fizice care guverneaza sunt cele ale opticii si ale fizicii luminii. Termenul generic de lumina se refera la portiunea vizibila din spectrul radiatiilor electromagnetice, care includ unde radio, raze gamma, raze X, infra-rosii si ultra-violete. Pentru ochi unda cea mai lunga este rosu, iar cea mai scurta albastru.
Dar oare cum a aparut fotografia pentru ca mai apoi sa evolueze in ceea ce este in ziua de azi? Care este istoria de inceput a stiintei fotografice?
Dezvoltarea proceselor fotografice a inceput cu recunoasterea faptului ca anumite substante chimice isi schimba nuanta sau culoarea datorita expunerii la lumina. Dupa anii 1820 a inceput cercetarea pentru a reusi fixarea permanenta a imaginii obtinuta prin expunerea la lumina. Din acei ani si pana in ziua de azi oamenii de stiinta au rafinat si imbunatatit procedeele chimice si optice ale proceselor fotografice.
Primele incercari
Cea mai veche fotografie care s-a pastrat este datata din 1826 sau 1827 si este imaginea unei curti interioare vazuta de la fereastra sa de catre francezul Joseph Nicéphore Niepce. Poza a necesitat o expunere de 8 ore. Rezultatul obtinut a fost un pas enorm pentru cercetarea in domeniul fotografiei.
Incercari notabile de a captura imaginile sunt si cele ale britanicilor Thomas Wedgwood si Sir Humphry Davy la sfarsitul secolului 18. Din pacate, ei nu au reusit sa fixeze cu succes imaginile pe care le-au creat. Imaginea lui Niepce, desi bine fixata pe hartie, nu avea calitatea necesara care ar fi asigurat adoptarea acestei noi tehnici. A trebuit ca un alt om de stiinta, Louis Jacques Mandé Daguerre, care a devenit asociatul lui Niepce si a continuat sa lucreze indépendant dupa moartea acestuia, sa aduca aceste prime tentative la un nivel care sa asigure succesul la public. Daguerre a creat imagini simple direct pe support de metal.A facut experimentele in anii 1830, iar in 1839 a facut anuntul istoric al descoperirii procesului ce avea sa poarte numele sau. Acesta implica expunerea unei placi de cupru argintata, developarea imaginii in vapori de mercur si fixarea acesteia in solutie de sare. Imaginile rezultate erau foarte fragile la atingere si trebuiau sa fie protejate de o sticla, dar erau capabile sa pastreze si cel mai mic detaliu.
In aceeasi perioada, a anilor 1830, fizicianul britanic William Henry Fox Talbot facea propriile sale experiente. Primele succese le-a avut in 1835 si includeau imprimarea imaginii frunzelor unei plante facute cu aparatul sau de fotografiat in miniatura (supranumit si aparatul “ cursa de soareci „). Acestea erau imagini negative imprimate pe hartie, preparate cu solutii de saruri de argint, sensibile la lumina, fixate intai in saruri obisnuite si, mai apoi, la sugestia lui Sir John Herschel (renumitul astronom englez), in trisulfat de sodiu, cunoscut si ca “ hypo „.
Urmatorul pas important in cercetarea lui Talbot a fost descoperirea unei imagini “latente”, produsul invisibil al unei expuneri scurte, care putea fi developat chimic.
Roll-Filmul
Urmatorul mare pas in dezvolatrea fotografiei a fost aparitia la sfarsitul anilor 1880 a roll-filmului. Meritul pentru aceasta descoperire ii revine americanului George Eastman. In 1884 Eastman a introdus roll-filmul, care permitea expuneri multiple, mult mai practic ca negativul pe sticla. Dezvoltarea tehnicii fotografice a continuat asadar prin cercetarile lui Eastman. Acest american, angajat timp de 14 ani al unei banci, a fost pasionat de fotografie, si a infiintat in iunie 1881 o companie care fabrica si distribuia in toata America placi fotografice pe baza de colodiu umed. Dar eastman avea o idee inovatoare, aceea de a schimba placile de sticla, fragile si incomode. La inceput a incercat cu o hartie tratata cu niste substante speciale. Mai apoi, cu ajutorul unui tanar chimist a scos primul suport pentru fotografie transparent, suplu, si aconstruit o noua masina adaptata la acesta. Suntem in anul 1888, an in care Eastman a ales numele de KODAK pentru inventia sa, ales astfel pentru ca se poate pronunta la fel in aproape toate limbile cunoscute. A fabricat un aparat usor de fotografiat si un film care permitea 100 de expuneri. Aceste poze erau facute de un amator, care apoi expedia aparatul la Rochester si primea inapoi pozele imprimate, ca si apartul sau incarcat cu un nou film, totul pentru un 10 dolari. Tot atunci Eastman a lansat sloganul publicitar al firmei sale, care a facut inconjurul lumii si nu a fost uitat nici la 100 de ani :”You press the button, we do the rest!”. Succesul a fost imens. Era de ajuns sa apesi un singur buton, pentru ca sa devii magician. Fotografia nu mai era apnajul specialistilor, devenise accesibila oamenilor de rand.
La mai mult de 100 de ani de la acele evenimente, procedeul nu s-a schimbat, dar perfectionarile aduse au fost multiple. Sensibilitatea la culori a fost mult imbunatatita, placa devenind sensibila si razele ultraviolete, la infrarosii si la razele X. Lumina artificiala a permis fotografierea in timpul noptii si in camerele intunecoase, dar si marirea imaginilor.
Fotografia in culori
Dorinta publicului de a se bucura de fotografii in culori este evidentiata de frecventa cu care coloratul de mina era folosit la primele fotografii. In special aceasta metoda era folosita in cazul daguerreotipului. Daguerrotipistul londonez William Edward Kilburn a inregistrat cel mai mare succes in colorarea pozelor sale, dandu-le o tenta naturala.
In 1855 fizicianul englez James Clerk Maxwell a definit baza teoretica a fotografiei in culori. El a inteles principiul celor trei culori primare care sunt baza pentru toate culorile.
La inceputul sec 20 au avut loc multe experimente, pentru ca in 1904 fratii Auguste and Louis Lumicre au anuntat dezvoltarea unei tehnici. In 1907 si-au patentat descoperirea sub Autochrome plates.
Aceasta va ramane cel mai popular proces, suportand competitia a multor alti producatori pana in anul 1935, cand a aparut Kodachrome, care utiliza roll-filmul.
Fotografia digitala
Ultima etapa in dezvoltarea recenta a stiintei fotografice o realizeaza fotografia digitala. Camerele cu roll-film sunt aproape date uitarii de marea majoritate a consumatorilor, cu exceptia profesionistilor traditionalisti. Camerele digitale inregistreaza in memoria lor digitala fotografia, putand apoi sa fie transferata pe alte suporturi magnetice (calculator) sau pe hartie (la fel cum se intampla cu imaginile impregnate pe roll-film). Avantajele sunt nenumarate printre care poate cel mai important este spatiul incomparabil mai mare de pastrare a pozelor (nu mai depindem de cele 36 de pozitii ale unui roll-film).

Termenul de fotografie vine din grecescul “photos” – lumina si “graphein” – a desena.
Tehnica fotografica cuprinde modalitati variate de producere a unor imagini permanente pe suprafete sensibile prin actiunea fotochimica a luminii sau a unei alte forme de radiatie sau prin tehnici mult mai recente de captare a imaginilor prin mijloace electronice.
In societatea de azi fotografia joaca un rol foarte important ca mediu informational, ca o unealta in slujba stiintei si industriei, ca o forma de arta sau ca un hobby foarte raspandit. Este esentiala in afaceri si industrie, fiind folosita in publicitate, documentare, fotojurnalism si in multe alte domenii.
Cercetarile stiintifice, de la cercetarile in spatiu la cele subatomice se bazeaza pe fotografie. Istoria dezvoltarii fotografiei arata ca in secolul 19 fotografia era domeniul catorva profesionisti deoarece necesita aparate mari si placi fotografice de sticla, dar in primele decenii ale secolului 20, odata cu introducerea rolfilmului si a aparatului portabil, a captat atentia publicului larg.
In ziua de azi industria ofera fotografilor amatori si profesionisti o mare varietate de aparate si accesorii.
Lumina este esentiala in fotografie. Aproape toate formele de fotografie se bazeaza pe proprietatile unor cristale de argint, compusi chimici ai argintului si a unor halogeni (bromina, clorina sau iodina), sensibile la lumina. Aceste cristale se gasesc sub forma de emulsie (o pelicula fina gelatinoasa) care se afla in filmul fotografic.
Fotografia se bazeaza asadar pe principii fizice si chimice. Sensibilitatea la lumina a compusilor argintului este principalul principiu chimic utilizat. Principiile fizice care guverneaza sunt cele ale opticii si ale fizicii luminii. Termenul generic de lumina se refera la portiunea vizibila din spectrul radiatiilor electromagnetice, care includ unde radio, raze gamma, raze X, infra-rosii si ultra-violete. Pentru ochi unda cea mai lunga este rosu, iar cea mai scurta albastru.
Dar oare cum a aparut fotografia pentru ca mai apoi sa evolueze in ceea ce este in ziua de azi? Care este istoria de inceput a stiintei fotografice?
Dezvoltarea proceselor fotografice a inceput cu recunoasterea faptului ca anumite substante chimice isi schimba nuanta sau culoarea datorita expunerii la lumina. Dupa anii 1820 a inceput cercetarea pentru a reusi fixarea permanenta a imaginii obtinuta prin expunerea la lumina. Din acei ani si pana in ziua de azi oamenii de stiinta au rafinat si imbunatatit procedeele chimice si optice ale proceselor fotografice.
Primele incercari
Cea mai veche fotografie care s-a pastrat este datata din 1826 sau 1827 si este imaginea unei curti interioare vazuta de la fereastra sa de catre francezul Joseph Nicéphore Niepce. Poza a necesitat o expunere de 8 ore. Rezultatul obtinut a fost un pas enorm pentru cercetarea in domeniul fotografiei.
Incercari notabile de a captura imaginile sunt si cele ale britanicilor Thomas Wedgwood si Sir Humphry Davy la sfarsitul secolului 18. Din pacate, ei nu au reusit sa fixeze cu succes imaginile pe care le-au creat. Imaginea lui Niepce, desi bine fixata pe hartie, nu avea calitatea necesara care ar fi asigurat adoptarea acestei noi tehnici. A trebuit ca un alt om de stiinta, Louis Jacques Mandé Daguerre, care a devenit asociatul lui Niepce si a continuat sa lucreze indépendant dupa moartea acestuia, sa aduca aceste prime tentative la un nivel care sa asigure succesul la public. Daguerre a creat imagini simple direct pe support de metal.A facut experimentele in anii 1830, iar in 1839 a facut anuntul istoric al descoperirii procesului ce avea sa poarte numele sau. Acesta implica expunerea unei placi de cupru argintata, developarea imaginii in vapori de mercur si fixarea acesteia in solutie de sare. Imaginile rezultate erau foarte fragile la atingere si trebuiau sa fie protejate de o sticla, dar erau capabile sa pastreze si cel mai mic detaliu.
In aceeasi perioada, a anilor 1830, fizicianul britanic William Henry Fox Talbot facea propriile sale experiente. Primele succese le-a avut in 1835 si includeau imprimarea imaginii frunzelor unei plante facute cu aparatul sau de fotografiat in miniatura (supranumit si aparatul “ cursa de soareci „). Acestea erau imagini negative imprimate pe hartie, preparate cu solutii de saruri de argint, sensibile la lumina, fixate intai in saruri obisnuite si, mai apoi, la sugestia lui Sir John Herschel (renumitul astronom englez), in trisulfat de sodiu, cunoscut si ca “ hypo „.
Urmatorul pas important in cercetarea lui Talbot a fost descoperirea unei imagini “latente”, produsul invisibil al unei expuneri scurte, care putea fi developat chimic.
Roll-Filmul
Urmatorul mare pas in dezvolatrea fotografiei a fost aparitia la sfarsitul anilor 1880 a roll-filmului. Meritul pentru aceasta descoperire ii revine americanului George Eastman. In 1884 Eastman a introdus roll-filmul, care permitea expuneri multiple, mult mai practic ca negativul pe sticla. Dezvoltarea tehnicii fotografice a continuat asadar prin cercetarile lui Eastman. Acest american, angajat timp de 14 ani al unei banci, a fost pasionat de fotografie, si a infiintat in iunie 1881 o companie care fabrica si distribuia in toata America placi fotografice pe baza de colodiu umed. Dar eastman avea o idee inovatoare, aceea de a schimba placile de sticla, fragile si incomode. La inceput a incercat cu o hartie tratata cu niste substante speciale. Mai apoi, cu ajutorul unui tanar chimist a scos primul suport pentru fotografie transparent, suplu, si aconstruit o noua masina adaptata la acesta. Suntem in anul 1888, an in care Eastman a ales numele de KODAK pentru inventia sa, ales astfel pentru ca se poate pronunta la fel in aproape toate limbile cunoscute. A fabricat un aparat usor de fotografiat si un film care permitea 100 de expuneri. Aceste poze erau facute de un amator, care apoi expedia aparatul la Rochester si primea inapoi pozele imprimate, ca si apartul sau incarcat cu un nou film, totul pentru un 10 dolari. Tot atunci Eastman a lansat sloganul publicitar al firmei sale, care a facut inconjurul lumii si nu a fost uitat nici la 100 de ani :”You press the button, we do the rest!”. Succesul a fost imens. Era de ajuns sa apesi un singur buton, pentru ca sa devii magician. Fotografia nu mai era apnajul specialistilor, devenise accesibila oamenilor de rand.
La mai mult de 100 de ani de la acele evenimente, procedeul nu s-a schimbat, dar perfectionarile aduse au fost multiple. Sensibilitatea la culori a fost mult imbunatatita, placa devenind sensibila si razele ultraviolete, la infrarosii si la razele X. Lumina artificiala a permis fotografierea in timpul noptii si in camerele intunecoase, dar si marirea imaginilor.
Fotografia in culori
Dorinta publicului de a se bucura de fotografii in culori este evidentiata de frecventa cu care coloratul de mina era folosit la primele fotografii. In special aceasta metoda era folosita in cazul daguerreotipului. Daguerrotipistul londonez William Edward Kilburn a inregistrat cel mai mare succes in colorarea pozelor sale, dandu-le o tenta naturala.
In 1855 fizicianul englez James Clerk Maxwell a definit baza teoretica a fotografiei in culori. El a inteles principiul celor trei culori primare care sunt baza pentru toate culorile.
La inceputul sec 20 au avut loc multe experimente, pentru ca in 1904 fratii Auguste and Louis Lumicre au anuntat dezvoltarea unei tehnici. In 1907 si-au patentat descoperirea sub Autochrome plates.
Aceasta va ramane cel mai popular proces, suportand competitia a multor alti producatori pana in anul 1935, cand a aparut Kodachrome, care utiliza roll-filmul.
Fotografia digitala
Ultima etapa in dezvoltarea recenta a stiintei fotografice o realizeaza fotografia digitala. Camerele cu roll-film sunt aproape date uitarii de marea majoritate a consumatorilor, cu exceptia profesionistilor traditionalisti. Camerele digitale inregistreaza in memoria lor digitala fotografia, putand apoi sa fie transferata pe alte suporturi magnetice (calculator) sau pe hartie (la fel cum se intampla cu imaginile impregnate pe roll-film). Avantajele sunt nenumarate printre care poate cel mai important este spatiul incomparabil mai mare de pastrare a pozelor (nu mai depindem de cele 36 de pozitii ale unui roll-film).

SURSA 03

Prima fotografie permanenta a fost realizata in anul 1826 de un inventator francez – Joseph Nicephore Niepce – care a pornit de la o descoperire din anul 1724, apartinand lui Johann Heinrich Schultz: aceea conform careia clorura de argint se innegreste prin expunerea la lumina. Niepce si Louis Daguerre au rafinat acest proces. Daguerre a descoperit ca daca expune argintul la vapori de iod inainte de expunera la lumina, si apoi la vapori de mercur dupa ce fotografia a fost captata poate obtine o imagine latenta, iar scufundarea acesteia intr-o solutie de hiposulfit de sodiu o fixeaza. Aceste descoperiri au dus la aparitia faimosului dagherotip.
Dagherotipul avea insa neajunsurile sale, printre care extrema fragilitate a imaginii obtinute, si rigiditatea procesului in sine care nu permitea producerea unei copii. Prin urmare, inventatorii erau in cautarea unui sistem mai practic. Mai multe proceduri au fost introduse si folosite pe termen scurt in intervalul dintre prima imagine obtinuta de Niepce si introducerea procesului colodiu in 1848. Acesta consta in folosirea unor placi metalice tratate cu substanta fotosensibila, cu tipar realizat pe hartie de albumen, si a ramas metoda de baza in procesul de fotografiere pana in anul 1871 cand a fost introdus procesul pe baza de gelatina. Acesta din urma a ramas principala modalitate de obtinere a fotografiilor alb-negru pana in epoca contemporana, schimbandu-se progresiv doar filmul folosit – la inceput sticla si apoi o varietate de filme flexibile.
Fotografiile color sunt aproape la fel de vechi ca si cele alb-negru, primele exprimente fiind realizate de catre John Herschel (prin folosirea tehnicii Anthotype) in anul 1842, si metoda Lippmann din 1891. Fotografiile color au devenit insa populare in anul 1903 odata cu introducerea sistemului color Autochrome Lumiere, care ulterior a fost inlocuit de Kodachrome, Ilfochrome, si alte procese similare. Timp de mai multi ani, aceste procese au fost folosite exclusiv pentru obtinerea claritatii (la foto-proiectoare si alte asemenea mecanisme). Fotografiile color au castigat teren odata cu aparitia negativului Chromogenic, cel mai utilizat sistem in procesul C-41. Nevoile crescande ale industriei cinematografice au dus la introducerea unor sisteme special create in acest scop, cea mai cunoscuta si totodata rar intalnita azi fiind Technicolor.

sursa: ipedia.ro

Leave a reply

Your email address will not be published.